Lau ABC

2012. február 5., vasárnap

Alvás: Természetesen köztünk alszik, mint ahogy eddig is. Kicsi kora óta. Erről, csakis én paramami tehetek. Nyugodtabb voltam, ha köztünk van, és hallom minden levegő vételét. Ez azóta sem változott, csak kellemetlenebb lett, mivel a kisasszonynak, nagyon nagy még álmában is a mozgás igénye. Így vagy én, vagy apa alszik 10cm-es helyen. Egyébként elég jól alszik, egyszer ébred, de csak egy kis szomjoltásra, és már alszik is vissza. Este nem iszik sokat, így reggelig kibírja pisilés nélkül.
A délutáni alvások, már nem ilyen egyszerűek, hol volt hol nem volt, mint a mesében. Egyik nap akár 3 órát is durmol egyhuzamban, másik nap semmit.
Én még így is, jó alvónak mondom a Laurát.
Beszéd: Nem is tudom, mit írjak róla. Én megértem mit szeretne. A kívülállók néha csak pislognak. Lau és én tudjuk miről van szó. Nem halandzsázik, de a szavakat még nem ejti tisztán. Egy szavacskájához, több jelentés van, és ez attól függ mit jelent, hogy épp miről van szó. Pl. a "piiiié" az nála pillangó, párna de néha pénz is. Én értem mikor mit jelent, de aki egy beszélgetés közepébe csöppen az már nem. Vagy például a mondatok, még nem igazi mondatok, így az "Apa te ne gépi" az azt jelenti, apa te ne gépezzél (számítógép). Ma pl. azt mondta Máténak: "Má te ne tátá, Lula gyere" Máté te ne menj haza, maradj itt Laurával. Én így is büszke vagyok rá, mert ahogy beszél azt leírni nem lehet, egyáltalán nem adja vissza azt az élményt, amit mindketten átélünk, egy-egy beszélgetés alkalmával. Okos, mindent mond a könyveiből, olvas, számol. Amit mindet, csak mi közeli családtagok értünk, de szerintem egyik gyerek sem kezdett el, rögtön bővített mondatokkal beszélni. :)
Család: Mi vagyunk a legfontosabbak neki, és ő is nekünk. Annyira meglátszik, minden egyes mozdulatán, és megnyilvánulásán, hogy minden apró tulajdonságunkat magában hordozza. Teljesen úgy alszik, mint apa. Kitakarózva, mocorogva. Néha álmában dünnyögve. Humorban is. :D Olyan kis favicc mesélő lesz, már látom előre. Érzékeny mint én, a legkisebb fenyítésre is elszégyenli magát. Néha dacos, indulatos. Hisztis. Szeretettel teli, bújós, odaadó. Néha irigy, nem is kicsit,de elmagyarázzuk neki a dolgokat megérti.
Evés: Eszik is-nem is. Akár ennyit is írhatnék. Egyik nap reggeltől estig. Másik nap csak csipeget. Kedvencek a levesek. Tészták. A húst kisebb korában nagyon szerette, aztán jött egy korszak mikor egyenesen rosszul volt ha meg látta, most ismét húsevő lett. Inni általában vizet-teát iszik, néha egy kis szénsavas üdítőt, amiből a cola a kedvenc. Azokat eszi amiket én is szeretek/szerettem. Étvágyban teljesen Zoli. Nasizni ritkán szokott. Inkább zöldség (sárgarépa,paprika,paradicsom)-és gyümölcs párti (banán,alma,körte,narancs,kiwi újdonság az ananász). Kb. 12kg. Nem mértük már 5 hónapja,2 éves státuszon majdnem 11kg volt.
Fogak: Erről már regéltem egy párszor. Nem is írok többet, hosszabban róla. 19 foga van. Nem szereti mosni. Kezdenek romlani. Barna-sárga foltok jelentek meg rajtuk. Tudom, hogy apától örökölte, sajnos ilyen ez a genetika, neki rendesen mosva volt mindíg a foga, mégis hamar romlottak. Sajnos nálunk is rossz fogú a család, bármit tesznek ellene, akkor is. Szóval nem is idegesítem magam rajta. A napi két fogmosástól többet nem tudok tenni.
Gondolkodás: Nagyon befogadó kis agya van. Ismétlés után mindent megjegyez. A színeket felismeri, ha kérem bármelyiket ideadja. Számol-igaz kezdetlegesen, de tudja hogy mi is a lényege. Kirakózik, segítséggel kirakja a 25 db-os kirakót. A memóriakártyát nagyon szereti, és feltűnően hamar, megtalálja a párokat. A mesékhez kapcsolja a szereplőket, a kedvenc meséiből mindegyiket ismeri, legtöbbnek a nevét is tudja. Szeret elrejtőset játszani (én eldugok valamit a szobában, ő pedig felforgat mindent, míg meg nem találja).


folyt.köv.
 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS